"If you push me away, you won’t find yourself back into my life. I gave too many chances, too many times. I don’t have it in me anymore, to fight, to keep rebuilding bridges that already burnt down."








We were all toxic to someone because we forced love when the chapter was already written, when the book was already closed. Our intentions were pure, but the person and situation wasn’t right. We became toxic by chasing everything we wished to feel.



RECENT STORIES

MONTHLY ARCHIVE



CECITER ASRAMA #1
Feb 19, 2012 at 19.2.12
Photobucket

Jangan sesekali membuka aib orang lain didepan orang lain. Sesungguhnye...
 ‎"Yang meninggikan darjat seseorang ialah akal dan adabnya, bukan asal keturunannya." - Aristotle .
Cuba paham perasaan orang lain dan cuba fikir sekiranya berlaku kepada kita. how it feel? sakit hati kan? panas je rase kan? rase cam nak sound je kan? rase cam "eeiiii, x lame dapat hadiah nie" kan? Cubalah jangan rendahkan orang yg darjatnye lebih rendah dari kita. Even dulu kita pernah kene macam tu, tapi perlu ke kita teruskan budaya nie sampai bila-2? bilanya kita nak jadikan suasana aman damai? masing-2 bersaudara Islam kan.. kita x sempurna untuk menyempurnakan orang lain. cubalah ajar agar mereka lebih baik dari sebelumnya
daripada kita membuka aib mereka. 
Allah SWT berfirman dalam QS Al-Hujurat 12“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah banyak dari prasangka, sesungguhnya sebagian dari prasangka itu dosa, dan jangnlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain, dan janganlah ada diantara kamu yang menggunjing disebagian yang lain. Apakah diantara kamu ada yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bertakwalah kepada Allah, sunggguh Allah Maha Penerima Taubat, Maha Penyayang.” (QS Al-Hujurat:12)

sincerely : jemiey ♥ 

0 comments

0 Comments:

Post a Comment