A Beautiful Mess

ENTRY AUTHOR FCBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW
YOUR 'FOODS' TO 'EAT'

Thoughts rule the world

CREDITS
Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin/Yacemin.
Header by Aina Najihah
Re-dit by Jemi
Ejaan Yang Aku Paling Benci Baca Bila BerFacebook


Malam nie miey nak luah perasaan skit. miey tak faham kenapa perlu ade perkataan yang terlampau gedik untuk dibace bila kite berfacebook or yang sewaktu dengannye? sedap sangat ke bila kite bace? kiut ke buat perkataan bagai macam tu? nak2 yang berlagak pelat. ergh! bukan ape sangat. tp miey nie memang cerewet. so maaf lah yang terase. n hope change lah bahase. haha! 

okeh, macam nie sebenarnye. miey dah lame anti bahase pelik-2 yang sering diwartakan kat fb nie. #ecehh, dah macam wartawan aku. sebenarnye miey tertanya-tanya lah.. knape perlu ade perosak bahasa macam tu? lau setakat ubah ejaan macam "dha" , "lha" , "chantik" n so on takpe lah kan. nie sampai nak bace pun geli tau. ishh.. lau yer pun hometown kat bandar. takpayah lah sampai nak terlampau kebandar. sedangkan ape yang ditulis tu bukan wujud sangat pon. ingatlahh, kengkadang tu apa yang kita tulis melambangkan attitude diri kita. maybe miey pun ade yang tersilap bila berfacebook nie. tapi taklah sampai nak kebandar yang entah dari mane wujud bahase yang sesetengah tu anjurkan..

sebagai contoh lah kan :

Taa - Tak
Naa - Nak
Un - Pun
An - Kan
Awi - Hari
Aqw - Aku
Shaye - Saye
Twu - Tu
Wahi - Berahi
Dahu - Tak Tahu
Twus - Terus

~ So yang lain2 perkataan pelik hope korang dapat tahu lah k :D


sincerely : jemiey ♥


1 comment[s] | back to top